logo - system obsługi wsparcia

O dofinansowania ze środków PFRON do turnusów rehabilitacyjnych, przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych można od 1 stycznia wnioskować elektronicznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wsparcia. Dzięki informatycznej platformie osoby niepełnosprawne mogą składać wnioski bez wychodzenia z domu.

System Obsługi Wsparcia to nowoczesna aplikacja, za pomocą której osoby niepełnosprawne mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane ze środków PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. System ma na celu zwiększenie dostępności środków przekazywanych w ramach zadań i programów Funduszu.

Od marca będą również przyjmowane wnioski w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd”.

Konto do przesyłania dokumentów można założyć na portalu

https://sow.pfron.org.pl/

Aby złożyć wniosek w systemie SOW należy posiadać:

  • dostęp do Internetu,
  • zarejestrować się na Platformie SOW (System Obsługi Wsparcia Finansowego ze środków PFRON),
  • posiadać adres poczty elektronicznej,
  • posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny (płatny) lub profil zaufany ePUAP (darmowy) – https://pz.gov.pl/pz/index lub https://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap
  • Załączniki do wniosku należy wypełnić i w formie skanu dołączyć do wniosku w systemie SOW.

Pełna informacja dotycząca zakładania konta oraz wypełniania i wysyłania wniosków w tym na temat rejestracji i funkcjonowania systemu znajduje się na stronie PFRON

https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/info/

W przypadku wątpliwości oraz pytań PFRON uruchomiona została infolinia dla osób korzystających z systemu: tel. 800 889 777 (połączenie bezpłatne) w godzinach 9 00 -17 00.

Pod ten numer należy kierować wszystkie zapytania związane z funkcjonowaniem systemu.